“Cēsu novads pievelk”- tieši šādi skanēja Cēsu novada tūrisma vizuālās identitātes vadmotīvs vēl februārī izsludinātajā konkursā. Konkursa mērķis bija iegūt autentisku, oriģinālu un mūsdienīgu Cēsu novada tūrisma zīmola dizaina koncepciju, kas veicinātu novada atpazīstamību un atspoguļotu apvienoto Cēsu novadu kā starptautiski konkurētspējīgu, kvalitatīvu tūrisma galamērķi ar labvēlīgu vidi uzņēmējdarbības attīstībai. Pēc konkursa žūrijas un nozaru ekspertu vērtējuma par konkursa uzvarētāju kļuva grafiskā dizainera Jāņa Bremmera ideja. Dažas nedēļas vēlāk steidzam paziņot, ka jaunais Cēsu novada tūrisma zīmols ir gatavs doties tautās!
“Logo pamatā ir magnēta elements. Tas simbolizē pievilkšanās spēku, ar kādu Cēsu novads gluži kā magnēts pievelk cilvēkus, kuri spēj radīt unikālus produktus un pakalpojumus. Vienlaikus magnēta simbolā saskatāma cilvēka smaida ikona, kas simbolizē novada cilvēkus. Tieši viņi ar plašu smaidu un atvērtu sirdi uzņem tuvus un tālus novada viesus. Smaids ir vienīgā valoda, ko prot un saprot ikviens,” skaidro zīmola autors J. Bremmers. Atjautīgākie pamanīs, ka magnēta ikonā ir iekodēts arī Cēsu novada pirmais burts “C”.
Zīmola krāsu palete tika rādīta, iedvesmojoties no Cēsu novada dabā sastopamajām krāsām un liecībām, ka tieši Cēsis ir Latvijas karoga dzimtene. Aktīvas krāsas izceļ novada temperamentīgo dabu, bet pieklusinātie toņi kalpo par pamatu izaugsmei un vietu jaunām atmiņām, emociju un sajūtu nospiedumam.
Jaunais Cēsu novada tūrisma zīmols pieteikts reģistrācijai Patentu valdē. Konkrētā zīmola kā preču zīmes reģistrācija nodrošina Cēsu novada tūrisma attīstības aģentūrai izņēmuma tiesības uz šo preču zīmi Latvijas teritorijā, piešķirot iesības aizliegt citiem lietot identisku vai līdzīgu preču zīmi. Bez preču zīmes īpašnieka piekrišanas neviena cita persona to nedrīkst izmantot precēm un/vai pakalpojumiem, uz kuriem attiecas reģistrācija.
Konkursa darbu vērtēšanā tika iesaistīti: